Veelgestelde vragen

Hieronder vind je alle meest gestelde vragen op een rijtje. Wellicht staat hier tussen wat je zoekt. Staat jouw antwoord er niet tussen? Dan mag je ons natuurlijk altijd een berichtje sturen op onze socials of mailen naar info@keesenbeer.nl

Over ons

Heten je kinderen Kees en Beer?

Mijn zoon heet inderdaad Kees, maar waar de naam Beer vandaan komt lees je hier

Nu je een dochter hebt gaat zeker de naam ook veranderen. Kees&Teske?

Nee, Kees&Beer blijft voor altijd verbonden met de kraamtijd van Kees. Hij noemt het ook altijd heel trots; onze winkel. Met Teske komen er ongetwijfeld weer andere mooie dingen in de toekomst. 

Levering en retour

Hoe snel heb ik mijn bestelling in huis?

Voor de meeste items hanteren wij op werkdagen voro 16.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden. Hier vind je meer leveringsinformatie. 

Waar blijft mijn bestelling?

Zodra je bestelling is verzonden krijg je naast onze verzendbevestiging, een aparte mail van PostNL met daarin je Track&Trace code. Hiermee kun je jouw pakketje volgen. Geeft deze code onduidelijke of verkeerde informatie? Neem dan altijd eerst contact op met PostNL. Kom je er alsnog niet uit mag je ons altijd een mailtje sturen. 

Mijn pakketje is kwijt. Wat nu?

In een zeldzaam geval waarbij je pakketje kwijtraakt lossen we dit natuurlijk zo goed mogelijk voor je op. Natuurlijk zullen we eerst proberen je pakketje boven water te krijgen; soms duurt het wat langer bijvoorbeeld door drukte bij PostNL. Lukt dit niet, dan ontvangt je van ons een 'Niet ontvangen' verklaring en na het invullen hiervan zullen we je pakket opnieuw verzenden. Gelukkig komt dit eigenlijk nooit voor!

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja, dat is mogelijk bij onze afhaallocaties in Veenendaal. Heb je gekozen voor de optie gratis afhalen bij het afhaalpunt? Je kunt dan binnen 1-2 werkdagen je bestelling ophalen bij de gekozen afhaallocatie. Je krijgt vanaf een bevestiging per email wannneer je bestelling klaar ligt om af te halen. Afhalen kan op vertoon van jouw orderbevestiging - digitaal of op papier - met vermelding van ordernummer, achternaam en huisnummer. Je bestelling blijft 5 dagen klaarliggen op het afhaalpunt; wanneer de bestelling niet binnen deze termijn wordt afgehaald gaat deze automatisch retour naar ons magazijn. Aan het opnieuw verzenden van je bestelling zitten dan extra kosten verbonden

Is het afhaalpunt niet in jouw regio en liever geen verzendkosten betalen? Bij bestellingen vanaf 70 euro wordt deze gratis verzonden. Misschien kun je jouw bestelling samen met iemand plaatsen, shop je wat kadootjes in het voren of neem je wat extra kaartjes mee? (Das altijd fijn!)

Wat zijn de openingstijden van jullie pick-up point?

Onderstaande vindt je de openingstijden van onze afhaallocatie in Veenendaal. Let op! Deze tijden zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen, bijvoorbeeld met feestdagen. 

maandag 8.30 - 18.00

dinsdag 8.30 - 18.00

woensdag 8.30 - 18.00

donderdag 8.30 - 18.00

vrijdag 8.30 - 18.00

zaterdag 8.30 - 17.00

zondag gesloten

Moet ik een retourzending betalen?

Wanneer een artikel niet aan je verwachting voldoet mag je deze in principe retourneren. Er zijn enkele uitzonderingen zoals bijv.  gepersonaliseerde artikelen (alle uitzonderingen vindt je terug in onze Algemene Voorwaarden). Retourkosten zijn altijd voor de rekening van de koper, behalve in het geval van een defect. Aan een bestelling die retour wordt gezonden zitten altijd kosten voor ons als ondernemer - denk dus goed na over je aankoop voor je deze besteld of retourneerd. Toch spijt van je aankoop? Misschien kun je er iemand anders blij mee maken :)

Leveren jullie ook aan Belgïe?

Jazeker! We leveren zelfs aan 40 verschillende landen. De juiste verzendkosten worden getoond zodra je het land van jouw keuze selecteerd bij het invoeren van het adres. Verzendkosten voor België bedragen €9. 

Maakt het uit met welk verzendbedrijf ik mijn retour verstuur?

Dit maakt voor ons niet uit! We adviseren wel om je pakketje met Track&Trace te verzenden. Retourzenden is altijd voor jouw risico en zo kun je in de gaten houden waar je pakketje blijft. 

Wat als ik niet thuis ben als mijn pakketje wordt bezorgd?

Dat hangt af van jouw bestelling. Past het door de brievenbus hoef je hier niet voor thuis te blijven. Dit is terug te vinden in je Track&Trace informatie en terug te zien aan de portokosten (tot €3,95). Grotere pakketen worden vaak afgegeven bij de buren of op het dichtstbijzijnde PostNL-punt. Let op! Zorg dat je jouw pakketje binnen een week ophaalt. 

Mijn pakketje is door PostNL naar jullie retour gezonden?

Vaak heeft jouw pakketje dan te lang op een pakketpunt gelegen óf er is een verkeerd adres ingevoerd. We kunnen dan je bestelling opnieuw naar je toesturen, maar hier zijn wel extra kosten aan verbonden. Controleer dus altijd goed het opgegeven adres en houd in de gaten wanneer je jouw pakketje kunt verwachten. Is er iets anders aan de hand? Dan kijken we natuurlijk met je mee voor een passende oplossing.

Pre-order

Wat betekent pre-order?

Sommige populaire artikelen bieden we, wanneer deze uitverkocht zijn, als pre-order aan. Zo geven we je jouw de gelegenheid dit populaire artikel zeker te bemachtigen zodra deze weer op voorraad is. Op deze manier reserveer je vast een exemplaar. 

Hoe lang duurt het voordat ik een pre-order bestelling geleverd krijg?

Dit hangt altijd af van de leverancier. Soms moeten we bijvoorbeeld wachten tot de herdruk afgerond is. Zodra we hier informatie over hebben voegen we dit toe aan de productinformatie van het artikel. Soms voegen we deze informatie nog later toe; check dus bij vragen eerst de informatie bij het artikel.

Maar er stond op voorraad?

Wanneer wij een artikel als pre-order in de webshop aanbieden staat hier meestal ook een aantal stuks voorraad bij vermeld. Dit is het aantal stuks dat wij besteld hebben bij de leverancier. We moeten deze informatie invoeren om niet meer items als er besteld zijn te verkopen en daarmee wordt automatisch zichtbaar hoeveel stuks er nog beschikbaar zijn. Dit betekent niet dat deze aantallen uit voorraad leverbaar zijn.

De rest van mijn items was wel op voorraad. Worden deze vast verzonden?

Wanneer je bestelling een pre-order artikel bevat wordt deze pas verzonden zodra de hele bestelling compleet is. Heb je de overige items toch liever wat eerder kun je hier het beste twee aparte bestellingen voor plaatsen. Heb je jouw bestelling al geplaatst en wil je deze toch liever in twee delen ontvangen? Stuur ons dan gerust een mailtje; dan sturen we de items die op voorraad zijn vast naar je toe. Hier zijn wel extra verzendkosten aan verbonden. 

Betaling

Welke betaalmethodes bieden jullie aan?

iDeal, Klarna en Bancontact

Waarom bieden jullie geen PayPal meer aan?

Helaas gaf PayPal veel problemen in de checkout met orders die vastliepen en mislukte betalingen. We hebben er daarom voor gekozen dit niet meer aan te bieden. Achteraf betalen kan met Klarna.

Kan ik ook nu iets kopen en later betalen?

Uitgesteld betalen kan eenvoudig en veilig met Klarna. 

Waarom betaal ik extra voor betalen met Klarna?

Wij als webshop betalen extra voor iedere betaling met Klarna. Daarom vragen wij een kleine bijdrage van de kosten voor deze service. 

Hoe kan ik als Belgische klant het beste betalen?

We bieden speciaal voor klante uit België als betaaloptie Bancontact aan. 

Hoe ontvang ik mijn terugbetaling wanneer ik een artikel heb geretourneerd?

Dit bedrag wordt door onze betaalprovider Mollie de eerstvolgende werkdag terug gestort op de rekening waarmee je hebt betaald. Heb je gebruik gemaakt van Klarna wordt je betaling aangepast in jouw account. 

Mijn betaling is niet gelukt. Wat moet ik nu doen?

Kijk of je de betaling ergens kunt hervatten. Lukt dit niet? Stuur ons dan een mailtje dan kijken we met je mee. Wanneer een order niet wordt afgerond sturen we je altijd nog even een mailtje als reminder.

Bijtringen en speenkoorden

Mijn speenkoord is erg strak.

We maken onze speenkoorden volgens de daarvoor geldende richtlijnen. Dit houdt onder andere in dat de speenkoord ook wat strakker geknoopt moet zijn. In het gebruikt wordt het speenkoord steeds soepeler, wacht dus even af tot je het speenkoord wat langer in gebruik hebt. Mocht het speenkoord erg stug blijven mag je ons altijd een mailtje sturen - dan geven we je graag wat tips. 

Ik mis de puntjes of accent op de naam in mijn speenkoord/bijtring.

Helaas zijn speciale tekens niet leverbaar. Dit staat bij het artikel vermeld. 

Mijn kind vind het speenkoord zo lekker om op te bijten. Mag dat?

De speenkoorden zijn niet gemaakt om op te bijten, daarvoor hebben we hele fijne bijtringen. De clip bestaat uit kleine, metalen onderdelen die niet geschikt zijn voor kinderen. Lees voor veilig gebruik van de speenkoorden onze veiligheidsinstructies door. 

Zijn jullie producten veilig?

Al onze eigen merk items worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid in elkaar gezet. De speenkoorden voldoen aan de daarvoor gestelde norm (NEN12586). Voor onze bijtringen zitten we in een process om deze CE te laten certificeren. Meer over het veilig gebruik van onze producten lees je hier

Heb ik garantie op jullie producten?

Meer informatie over de wettelijke garantie vindt je op deze pagina. Mocht het voorkomen dat er zich een mankement voordoet bieden we altijd een passende oplossing. We vinden het belangrijk dat onze producten veilig zijn voor jouw kleintje en dat je er lang plezier van hebt. 

Hoe maak ik de berenbijtring schoon?

Houd het product niet volledig in het water. Dit vind de berenbijtring niet leuk. Je reinigt hem het beste met een (licht vochtig) doekje.

Hydrofiel

Op welke temperatuur mag ik jullie eigen merk hydrofiel wassen?

Dit mag op maximaal 30 graden. Bij ieder hydrofiel leveren we ook een wasinstructie mee. 

Mag jullie eigen merk hydrofiel in de droger?

Ons geborduurde hydrofiel is geschikt voor de droger, voor het overige hydrofiel raden wij dit af. Bij ieder hydrofiel leveren we ook een wasinstructie mee. 

Mag ik jullie eigen hydrofiel strijken?

We adviseren om je hydrofiele items niet te strijken. Ongestreken neemt hydrofiel namelijk meer vocht op. Wil je jouw items toch graag strijken - bijvoorbeeld omdat dat zo lekker netjes staat in de kast - dan kan dat zeker! Op de bijgeleverde wasinstructie vindt je ook advies over de temperatuur waarop je het product het beste kunt strijken. 

Blijft het hydrofiel wel mooi?

Voor onze items hebben we gekozen voor 100% biologisch, GOTS en OEKOTEX gecertificeerd hydrofiel katoen. Onze ervaring is dat het ingebruik alleen nog maar fijner en zachter wordt. Als je er natuurlijk een beetje lief voor bent! 

Ik twijfel over de kleur. 

We snappen best dat kleuren soms lastig te zien zijn op foto's. En misschien wil je het even bij de rest van je uitzet zien. Daarom verkopen we in de webshop samples van al onze kleuren hydrofiel. Fijn hè?

Spenen

Is een speen niet slecht?

Wanneer een baby wordt geboren hebben ze een sterke zuigbehoefte, vooral bij vermoeidheid. Het zuigen geeft ze een fijn en veilig gevoel. Uit onderzoek blijkt dat het gebruik van een speen ook de kans op wiegendood verkleint.

Moet ik voor siliconen of natuurrubber kiezen?

In de webshop verkopen we beide; ook beide materialen hebben weer andere voordelen. Silcionen is eenvoudiger te reiningen, gaat langer mee (dus ook zeker duurzaam), vervormt minder snel en is smaakloos. Natuurrubber is een natuurlijk product, voelt zachter aan en neemt sneller de temperatuur van het mondje aan. De FRIGG spenen bieden we aan in siliconen en een klein assortiment natuurrubber. Daarnaast bieden we een klein assortiment BIBS spenen in natuurrubber aan.

Wat is het verschil tussen natuurrubber en latex?

Niets! Een natuurrubberen of latex speen is hetzelfde. 

Mag ik FRIGG en BIBS spenen uitkoken?

Siliconen spenen kunnen worden uitgekookt of gesteriliseerd. Spenen van natuurrubber mogen niet worden uitgekookt. Je ontvangt bij de speen altijd een instructie voor het reinigen van de speen. 

Hoe vaak moet ik mijn spenen vervangen?

Voor dit advies houden we de richtlijnen van de WHO aan. Voor spenen van natuurrubber is dit 4-6 weken. Voor siliconenen spenen 6 maanden. We raden je aan tijdig de spenen te vervangen om gevaarlijke situaties te voorkomen. 

Waarom kan ik geen BIBS abonnement meer afsluiten?

Met de verkoop van FRIGG spenen hebben we ons assortiment BIBS spenen aanzienlijk verkleint. We hebben daarom niet meer voldoende voorraad voor de abonnementen. Voor nu focussen we ons op het neerzetten van een mooi assortiment spenen. Wellicht zullen we deze in de toekomst weer in abonnementsvorm aan gaan bieden. 

Welke speen past mooi bij mijn speenkoord?

Bij alle speenkoorden in onze webshop hebben we een suggestie gegeven voor onze favoriete match. Heb je vragen over kleurcombinaties mag je ons altijd een berichtje of mailtje sturen. 

Kado's 

Verkopen jullie ook kadobonnen?

Jazeker! Die vind je hier

Kan mijn kadootje ingepakt worden? 

Iedere bestelling wordt door ons als kadootje ingepakt! Want ook wanneer je lekker iets voor jezelf hebt besteld is zo'n feestelijk pakketje natuurlijk heerlijk. Wil je een aantal items bij elkaar hebben ingepakt of bijvoorbeeld meerdere items samenvoegen als kraammand? Laat dit dan weten in de opmerkingen. 

Kunnen jullie ook een kaartje met tekst bijvoegen?

Jazeker! Wanneer je jouw bestelling rechtstreeks naar de ontvanger wilt verzenden is het natuurlijk leuk om een persoonlijk berichtje toe te voegen. Je kunt in onze webshop een (gratis) kaartje kiezen om toe te voegen. Laat jouw persoonlijke boodschap achter in het opmerkingen veld van de checkout. Dan schrijven we deze in ons netste handschrift voor jouw op het kaartje. 

Maatwerk

Ik wil iets laten maken wat niet op de site staat.

Voor bijzondere wensen mag je ons altijd een berichtje sturen. We kijken dan wat er mogelijk is binnen de veiligheidsvoorschriften. Binnen deze kaders maken we graag een persoonlijk ontwerp voor je!

Kortingscodes

Mijn kortingscode werkt niet.

Wellicht voldoet je bestelling (nog) niet aan de actievoorwaarden of is datum voor deze code verlopen. Heb je dit gecontroleerd maar gaat er toch iets mis? Stuur ons dan een berichtje via onze socials of mail naar info@keesenbeer.nl

Waarom werkt mijn kortingscode niet op boeken?

Dit heeft te maken met de 'Wet vast boekprijzen' - we mogen dus geen korting geven op boeken. Dit staat vermeld in onze actievoorwaarden. Maar een mooi boek is altijd goed besteed geld, wat ons betreft! 

Ik heb meerdere kortingscodes.

Je kunt helaas niet meerdere kortingscodes tegelijk invoeren. 

Wholesale en relatiegeschenken

Ik wil graag jullie eigen merk verkopen in onze webshop.

Wat leuk dat je interesse hebt in onze items! Stuur ons gerust een mailtje, dan kijken wij of er een match is. Meer informatie over wholesale vindt je hier

Kan ik ook items laten personaliseren met ons bedrijfslogo?

Heb je een bedrijf en wil je als relatiegeschenk één van onze items kado doen? We hebben allerlei mogelijkheden om items te personaliseren. Stuur gerust een mailtje naar info@keesenbeer.nl om naar de mogelijkheden te kijken. 

Samenwerken

Ik wil gratis producten ontvangen om te promoten of foto's mee te maken.

Leuk dat je fan bent! We krijgen regelmatig dit soort verzoekjes. Wanneer we op zoek zijn naar lifestyle foto's van onze producten plaatsen we hiervoor een oproep op onze Instagram (@keesenbeer.nl). Houd dit dus goed in de gaten. Het gaat dan vaak om producten van ons eigen merk en dus geen andere merken die wij inkopen of bijvoorbeeld boeken. 

Ik ben een influencer. Samenwerken?

Heb je een flink bereik op Instagram en wil je iets leuks samen doen - bijvoorbeeld in de vorm van een giveaway? Stuur ons dan gerust een berichtje - dan kijken we of er een match is. We doen geen betaalde samenwerkingen. 

Willen jullie mijn producten verkopen in jullie webshop?

Maak je een eigen product en denk je een match te zien met ons assortiment? Dan mag je ons altijd een mailtje sturen naar info@keesenbeer.nl met daarin meer informatie over je product en verkoopvoorwaarden. Of het voor ons past hangt af van meerdere factoren maar we  zullen hier zeker naar kijken en je zo snel mogelijk van een reactie voorzien. 

Ik ben spullen aan het inzamelen voor een goed doel. Kan ik spullen krijgen? 
 

We krijgen regelmatig verzoeken van goede doelen of initiatiefnemers. Helaas kunnen we niet overal op ingaan. Maar vragen staat natuurlijk vrij! Dus stuur ons gerust een berichtje of een mailtje. 

Overige vragen

Het artikel wat ik wil bestellen is uitverkocht. Komt dit nog terug? 

Wanneer een artikel op uitverkocht staat komt dit in de meeste gevallen zeker terug. Wanneer een artikel niet terug komt halen we het vaak direct van de website af. Hoe lang het duurt voor een artikel weer op voorraad is hangt vaak af van onze leveranciers. 

Ik heb geen bevestiging ontvangen.

Na ontvangst van je bestelling ontvang je altijd van ons een automatische mail met de bevestiging van je bestelling en een bijgevoegde factuur. Wanneer je deze niet in goede orde hebt ontvangen heb je mogelijk een verkeerd emailadres ingevoerd. Het kan ook zijn dat de mail in de spam terecht is gekomen. Wil je liever even checken of je order in goede orde is aangekomen? Dan mag je ons natuurlijk altijd even een berichtje sturen! 

Wie zijn je leveranciers?

We besteden veel tijd aan het spotten van de leukste merken en het onderhouden van onze contacten met de fijnste leveranciers. Natuurlijke gunnen we iedereen zulke fijne leveranciers, maar onze adresjes houden we graag voor onszelf. Ook tijd kost geld. :)

Mijn pakketje is niet compleet. En nu?

Héél af en toe mist er iets in een bestelling, of sturen we je het verkeerde item of kleur toe. Al vinden we dat heel vervelend, het blijft natuurlijk mensenwerk! Stuur ons een berichtje of mailtje dan sturen we het ontbrekende item zo snel mogelijk op onze kosten alsnog naar je toe!

Mijn items is beschadigd/incompleet/defect.

Héél af en toe zien wij dit helaas over het hoofd. Stuur ons een mailtje dan zoeken we zo snel mogelijk samen met jou naar een passende oplossingen! 

Kan ik iets gratis krijgen?

Ja hoor! Hier heb je een gratis kleurplaat.

Ik ben boos.

Dat is natuurlijk nooit de bedoeling. We doen juist altijd heel hard ons best om mensen blij te maken! En  soms gaat daarbij wel eens iets fout. Maar als we vriendelijk naar elkaar blijven komen we daar vast samen uit. 

Kan ik jullie ook bellen?

We zijn te bereiken via mail of via onze social media kanalen. Op die manier proberen we de communcatiestromen een beetje te beperken. Bovendien is het zowel voor jou als voor ons fijn om soms hetgeen besproken is nog even rustig terug te kunnen lezen. 

Hoe kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?

Je mag een mailtje sturen naar info@keesenbeer.nl 

Ik heb een vraag. Hoe kan ik deze stellen?

Check eerste de Veelgestelde vragen - en die heb je al gevonden! Staat jouw antwoord er niet tussen? Stuur ons dan een berichtje via onze socials (@keesenbeer.nl) of mail naar info@keesenbeer.nl 

 

 

 

© 2019 - 2024 Keesenbeer | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel